آخرین وضعیت پروژه اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه‌آهن

سید مهدی طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت پروژه اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن اظهار کرد: عمده مشکل این پروژه پلی است که از روی اتوبان قم اراک عبور می‌کند، احداث این پل در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم مصوب و برای آن اعتبار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: پروژه احداث پل در مسیر اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خط راه آهن در مرحله انتخاب پیمانکار است، احداث این پل حدود پنج میلیارد تومان هزینه دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: اگر در گذشته گزارش صحیحی از توجیه اقتصادی پروژه اتصال راه آهن به این منطقه به شرکت راه آهن ارائه می‌شد، این پروژه زودتر به نتیجه می‌رسید، ولی اجرای پروژه به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تحمیل شد و این منطقه با کمبود منابع مالی مواجه بود.

طباطبایی با اشاره به تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی در اجرای پروژه اتصال منطقه سلفچگان به راه آهن اظهار کرد: زیرسازی این پروژه بر عهده منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و روسازی هم بر عهده راه آهن است ، در حالی که هزینه زیرسازی حداقل چهار برابر روسازی است.

وی ادامه داد: براساس قانون اگر عمل می‌شد، هم زیرسازی و هم روسازی از ایستگاه زواریون تا منطقه اقتصادی سلفچگان بر عهده راه آهن قرار می‌گرفت و روسازی و زیرسازی در داخل خود منطقه به ترتیب به راه آهن و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان واگذار می‌شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در پایان خاطرنشان کرد: زیرسازی اتصال راه آهن به منطقه سلفچگان نیاز به منابع مالی سنگینی داشت، اما با این وجود حدود ۸۰ درصد زیرسازی این پروژه را در داخل و خارج منطقه سلفچگان انجام دادیم و به غیر از احداث پل لازم برای این پروژه که باید از اتوبان قم- اراک عبور کند، تنها پنج درصد از عملیات زیرسازی اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن باقی مانده است. 

انتهای پیام/۷۸۰۰۴*۳۰

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *